Om 6 månader bär det av

måndag den 13:e feb @ 20:57

Om 26 veckor - precis exakt - så bär det av ( eller nej, då är vi framme! ). Flyget bokar vi om två veckor exakt och första hotellet för de första 2 dygnen bokat. Fy farao! Tyckte det nyss var sommar och vi satt och diskuterade en sån resa och att vi borde fixa och HUR vi skulle fixa - nu har det typ varit bestämt sedan dess, men inte såhär bestämt! Redan kollat ut flyg, första hotellet ( somsagt ), fått beviljad ledighet, kollat hotell för resterande tid, planerar pengar, planerar vissa dagar/utflykter och har fixat hundvakt. Woho!

USA - Here we come (not soon enough doh!).

Snart bär det verkligen av!

fredag den 7:e okt @ 15:15

Nu är det 45min kvar av arbetsdagen.

Sen kanske jag har ett uppdrag kvar i stan innan det bär av hemmåt och packa klart väskan samt åka och äta. Sen bär det av till skogen för att vila lite innan avfärd vid midnatt.

Jag har resefeber så det heter duuuugaaa! USCH, obehagligt. Måste ta åksjuke tabletter idag.. usch, usch, usch.

(Bild tagen i Egypten för 2 år sen)

Så fånig! :P Jag har ju förfan flygit 3 gånger iår, det här är ju barnmat! Men vi ska byta flyg 1 gång ner i Ankara och 1 gång hem i Istanbul, är säkert därför, sitter psykiskt! Och mammas citat "En olycka kommer sällan ensam" efter att min låtsas pappa smällde ett däck i 140 blås i en omkörning på motorväg, det slog gnistor om fälgen och bilen började vobbla... Men det gick jätte bra som tur var! Ser det inte heller som en olycka, så tänker ignorera mammas citat, sådeså!

Nu ska jag sluta fån mig och fika lite med kollegorna innan vi tar helg. Vi hörs om en vecka! Ska iallafall försöka komma ihåg att uppdatera bloggen.

Bye! Hugs and kisses.

Dax att packa väskan

måndag den 3:e okt @ 10:37

Heeeeejsan!

Sitter på jobbet och skulle öppna google, då såg jag att någon sökt på äggkorv (haha, lagom udda?!) på min dator i IE, tog upp den länken och såg en länk till den här bloggen.. Så jag kunde ju verkligen inte låta bli att läsa igenom lite och sen såklart uppdatera!

Senaste inlägget kan ni bara glömma, den gäller inte längre. Bara att stryka över! Semestern med ett gäng tjejer blev inte av av flera anledningar, vilket vi absolut inte behöver gå in på.

Istället är det så att det är dags för mig att packa väskan (ja DET blev ersatt iallafall! Blev medbjuden, som 20 års present när jag fyllde den 14 augusti!), för om några dagar drar jag på familjesemester. Blir en massa bus med lillsyrran i en vecka och All inclusive på ett relativt stort hotell med bl.a vattenrutschbanor och grejer. ;)

Zeynep Resort , Belek.

...måste nypa mig lite i armen. Känns overkligt. Kanske kan det bero på att jag ska åka med familjen, och inte gjort det sen 2007, men då var det bara en weekend till Paris och Disneyland... Äh, skitsamma! Helt underbart ska det bli!

Men först blir det "Halv åtta hos mig" hos oss ikväll med 3 rätters. Imorgon är det möte på kvällen efter jobbet (med jobbet!). På onsdag hoppas jag kunna komma iväg och kolla på bil, samt måste VERKLIGEN börja packa väskan. På torsdag ... hmm.. kanske vi kollar bil och jag ska packa klart. På fredag åker vi hem och äter sen blir jag skjutsad ut till mamma för att sova en stund innan vi åker vid midnatt.

Full rulle med andra ord! :D

Resesajter och frukost, i lugn och ro

fredag den 3:e sep @ 08:57

GODMORGOOOON!

En ljus, fin, blå dag idag. Och då menar jag himlen, inte kläder. Eller jo, gills jeans?
Annars är det svart som gäller, eftersom jag ska jobba på Akropolis :) *fniss*

Äter frukost i luuugn och rooo. Ska hugga in på "frukost #2" nu, för nu har jag blivit hungrig efter första mackan igen, haha. Sen ska jag slå upp lite resesajter igen och fortsätta kika. Nu när jag vet att älsk vill åka i januari och faktiskt VILL. Mycket lättare och roligare att kolla då ;-)

Tror det står mellan Aruba, Dominikanska, Thailand eller Kuba.

KAOTISK bussresa från Barcelona till Sthlm

tisdag den 20:e apr @ 19:49

HEMMA igen!!

Vi hamnade på planet, som lyfte utan att riktigt veta vart vi skulle landa, men med sikte på Barcelona ( hade kunnat bli både Kanarie öarna och Grekland om Barcelonas flygplats stängt - vilket det gjorde några timmar efter våran ankomst..!! ) Sedan fick vi vänta ett bra tag på buss ( var ju inte riktigt beräknat, så blev smått kaotiskt ) men fick vid 6 snåret på morgonkvisten äntligen en buss. 1,5h tog det till hotellet, var i säng klockan 8 och fick sova 2 timmar, men vi valde att skippa frukosten och sova 2 timmar till. Vilket var väl behövligt. Sedan var det klä på sig och springa ut på stan och kolla efter lunch, då vi bara skulle få frukost vad vi hört. Men den tiden  var ju förbi. Men eftersom vi behövde kuta upp på rummet igen och hämta väskor och checka ut så hann vi även få reda på att vi skulle få äta gratis lunch. YES! Efter det var det ett info-möte, avprickning för bussar, väntan på bussar och avgång sen kom vi iväg vid 16:30.

Efter bara knappa 2 timmar stannade vi och tankade ( är tydligen billigare än i Frankrike ) och kisspausade. Efter det tog det inte lång tid innan vi rullade in på Fransk mark, DET kändes bra! Redan ur ett land, bara 3 to go innan Sverige.

För att sammanfatta resten lite kortare så hann vi inte få nå mat, det var kaos, maten tog slut ( alla buss-chaffisar valde att stanna på samma ställe FAST reseledare hade sagt att dom INTE bör göra det! ) Och så fortsatte det, vi splittade bussgruppen från 7 till att VI bara åkte 3 i led. Gick bra, dom andra bussarna kom iväg lite före oss på natt-stoppet. När det var dax för frukost så tog det inte lång stund innan det blev kaos. De 4 andra bussarna stannade på samma ställe och vi fick alla en chock. Så nära men ingen frukost, vi sa att vi skulle åka vidare. Men såklart fanns det massor av EGOISTER som gjorde att vi som fint lydde och gick ur kassan och till bussen på en gång fick vänta i en 30-40 min till innan resten kom på. SUCK!

Men efter bara ett par timmar kom vi till Tyskland, här gjorde vi lunch stopp med baara våra 3 bussar. Den högre "makten" vi hade med oss hjälpte inte, han blev illa tvungen att ringa Svenska chefer som fick ringa till Busschaffisarnas chef så HAN fick säga till dom att INTE åka till samma ställe, för det FUNKADE INTE!!

Efter det rullade det på bra. Vi fick våran lunch i ett soligt och mega skönt Tyskland ( vart vi var har vi ingen aning om ). Sen styrde vi sista vi sista biten med spanjorerna till Hannover där vi tydligen skulle få byta till Tyska bussar med Danska chaffuörer. Efter det rullade det på bättre. Vid 1 tiden idag, tisdag, kom vi äntligen fram till Sthlm. SÅ, nu måste jag "lägga på" innan datan dör och allt detta försvinner - IHP!

PUSS på er!

Fast i Mexico..!!

fredag den 16:e apr @ 19:19

Fast i Mexico, och ni vet nog varför...

Ska alldeles nu hoppa in i bussen som skulle tagit oss till Flygplatsen och åka till ett nytt hotell i Cancun ( Med All inclusive även där! ) så får vi hoppas på sol ( annars ska jag shoppa, och det är inte gratis, haha. ) så vi får dra någon nytta av försening. Spännande att se Cancun och spännande att se när och hur vi kommer hem. Vi hörs igen , take care! <3

HUUUR ska jag lyckas??

tisdag den 13:e apr @ 03:30

Det låter illa, dom kör nå Maya indian show i lobbyn, cräääjzy! Kom alldeles nyss en jä-la massa Amerikanare igen, party folket numero uno!!

Har ont i magen, och vi verkar ha lyckats faila våran 'Simma med delfiner' tanke.. behövs bokas 3 dagar i förväg, och det vill man inte göra, för man mår dåligt.. kanske? Magen kan ju bli lite tokig, den har inte riktigt varit med för M, men min har varit okej! Eller den har varit kalas bra faktiskt! Bara idag jag har haft lite gaser eller något liknande, lite halvont gör det ju iallafall som sagt.

Men jag lever gott! Idag har det varit molnigt, vi gick i 2 timmar, kollade på fåglar i en park, gick hem och det RANN överallt på hela kroppen, så himla varmt! Sen blev  det lunch och ner till beachen. Där hann vi bada och ligga i kanske 5 minuter, sen blev det molnigt igen. Efter ett tag började det droppa, sen åska. Så har regnat och åskat under eftermiddagen. Slutade dock nu mot kvällen och vi kunde ta på oss och gå till middagen utan paraply. Imorn hoppas jag på mer sol!! ÄR JU TAMMETUSAN BLEK ÄN!!! Och är baaaraaa 3 dagar kvar - TRE DAGAR KVAR! Huuuur i hela ska jag lyckas bli brun som bara den UTAN att total bränna mig? Oj oj.. hoppas bara det är sol sista dagarna, så ska jag väl lösa resten... på något vis.

Puss på er - hörs igen!

Skiter i't

söndag den 11:a apr @ 21:00

Det går inte så bra att ladda upp, så skiter i't. Har tagit ännu en lunch siesta, men nu är klockan 14:00 och det är nog dax för en lunch och sen ta sig ner till beachen igen. Snart hemfärd... och imorgon börjar skolan! Jag kommer sova under skoldagarna, varje dag, den här veckan. Haha. Skönt det! Någon gång ska väl va den första, och på samma gång den sista. Ha det bra i Sverige (hört att det är VÅÅÅR - ÄNTLIGEN!!) så hörs vi igen. Puss!

Ajaj, dålig update - men här kommer en!

lördag den 10:e apr @ 00:29

Är så himla segt internet så är segt att ladda upp bilder, speciellt här på bloggen. Men här får ni bild på sängen och en på beachen. Jag lever och hare bra förövrigt! Igår och idag (torsdag + fredag ) så har det inte blåst lika mycket och varit MEGA varmt. Så blev skuggan idag. Vi har dessutom tyckt att vi kommit på en smart idé. Ta varannan dag i skuggan! Då borde väl den eventuella rödheten och så hinna lägga sig tills man ska ut i solen igen? :D Skitsmart tycker vi iallafall. Så hoppas på vind imorgon så jag överlever i solen ( M ligger typ alltid i skuggan ändå.. ). Måste ju bli åtminstone lite röd ( är ju annars bara M som blir det ). Elakt när det sved som tusan i ansiktet igår och imorse fast jag inte ens var det minsta röd! :O  Så ska jag vara nå brun när jag kommer hem är det nog dax att ligga i. 7 days passed, 6 days to go. På den 7e dagen från nu så åker vi hem.. tjollahopp! Nu måste jag surfa vidare innan batteriet dör!

Puss och kram på er!

Mexico - Bilder - BEACHEN!

onsdag den 7:e apr @ 03:42

Vägen ner till beachen.. var lagomt spännande första promenaden ( vilket är den på bilden..!)

Men inte hade vi något att oroa oss för! Turkooost vatten och vit strand. LÄCKERT!

Vi har förövrigt det kalasbra. Blåser och är varmt. Nu är det middag på asiatiska restaurangen som gäller. Ha det bra alla bekanta och obekanta, för det ska jag ha!

Och mamma, om du läser det här - kommentera så jag vet att du sett hur bra vi har det! Älskar dig och saknar er lite.... <3

Mexico - Bilder

söndag den 4:e apr @ 03:28

På G till Arlanda genom Heby

Planet försenat pga noshjulet behövde bytas så stod kvar på Växjö flygplats. Vi fick 200 kr var att äta för, det tog vi såklart vara på!

Efter ett par timmar fick vi veta att vi var beräknade lyfta från Arlanda 17:00. Så vi tog oss en lunch i form av macka - igen.

....mer än såhär får jag inte upp just nu. Men somsagt - försöker imorgon igen!!

MEXICO UPDATE

söndag den 4:e apr @ 03:20

MESSIIIIICOOOO!
Sitter i lobbyn på hotellet och slösurfar med många andra turister. Hinner inte skriva så mycket, M fryser och vill gå tillbaka till rummet ( blåser endel här, och sen blir man väl bortskämd med värmen från dagarna så man tycker 20 grader på kvällen och blåst är kallt, haha ). Har försökt ladda upp bilder, men tar så lång tid. Försöker imorgon kväll!

Btw - klockan är nu kvart över 7 på kvällen, vilket betyder 8 timmars skillnad. Men imorgon ställer vi om till sommartid här, så blir bara 7 timmars skillnad då.

PUSS PÅ ER och hoppas ni haft och får en forsatt bra påsk!

Semester på Arlanda

fredag den 2:e apr @ 11:13

NÄääääeeeeh, nu tror jag att jag skiter i skiten och går och tar semesterns första cocktail här på Arlanda och chillar i någon SKÖN soffa/fotölj istället för på den här hårde stolen. Eller checkar in och får kolla på någon annan landingsbana eller något roligt.

Nu är det iallafall lite mindre timmar kvar innan nytt besked om vi får flyga idag eller inte. Får hoppas på det bästa, och BÄST FÖR ER att ni håller tummarna för oss!

Ha det så himla bra så får vi väl se om vi hörs igen här hemifrån känd mark eller från fjärran västern. (Ja, det blir ju mot väst vi åker, hihi.) Pusspuss!

Kan inte fatta det..

torsdag den 1:a apr @ 22:01

VAFAN! Mitt inlägg jag skrev förut verkade inte fastnat.. dumt!

Jaja, ligger nu i sängen. Boston Tea Party innan sova och upp runt 6 imorn och åker 06:30 från Sala. Woho..!!! SICK"! Kan inte fatta det... Men imorn vid den här tiden har vi landat antagligen, håll utkik efter uppdatering! OCH FÖLJ MIG VARJE DAG!!!!

Ha en braaa påsk på er så hörs vi. Puss!!

Resfeber...!!!

fredag den 26:e mar @ 07:42

AHMAHGAADH!! Det är en vecka kvar nu... EN VECKA KVAR!!!
Jag börjar bli nervös och få resfeber så det heter duga!

Jag kan se mig på Arlanda, och på flygplanet.. men inte längre än så. Så stört att jag ska få sola och bada och leva livet i 2 veckor!!! ÅH så skööööönt det ska bli! Och spännande! Kul att även Matte åker till något nytt ställe nu, inte bara jag. Hihi.

Så idag börjar den RIKTIGA nedräkningen. Idag är sista fredagen innan avresa. Och jag ska börja packa i helgen. För jag vet inte om jag ska vara hemma hos mamma hela veckan till torsdag sen. Vilket betyder att jag inte har någon tid att packa, tänker ju inte komma hit på torsdag och INTE ha väskan packad!!! För tänker inte ställa mig och packa då, då går det åt pipsvängen kan jag lova. Så är skönt att ha det gjort. Då hinner man även se om det saknas något och tänka i ett par dagar extra.

Gjorde lite nät-shopping inför resan igår så vi hinner få hem det, ska kolla lite taxfree och annan sida så ska jag beställa det sista idag! ÅÅÅH, härliga liv!

Men nu ska jag äta upp det sista av frukosten och sen börja kolla igenom internet då. Måste ju snart nog lägga bort datan och göra mig iordning för att dra till praktiken igen....

Vi hörs igen, kära vänner!

Bilder från Egypten

söndag den 31:a jan @ 20:04

Idag har varit en sån dag jag längtat bort nå otroligt! Måste verkligen vara i andra tankar och själen på en helt annan plats - när jag ser ödlor på marken, på snön, i 12 minusgrader. Haha.

Kom på att jag kunde visa lite bilder från Egypten från i höstas. För det var ju ändå där jag såg ödlor sist.

Inte mer med det, här kommer ett litet bild"spel" så ni kan drömma er bort som jag.

Flygplatsen i Hurghada - mitt i öknen?

Rummet, stora sängen och jag.

Hotellet hette förresten Sunrise Select Mamlouk Palace Resort

Första drinkarna på stora terassen. Ser ni mitt gråa hår förresten?

Det var envist men försvann tillslut ;) Tonade ju ner det blonda för att kunna börja spara ut det utan att se förjävlig ut med en sådan stor kontrast som det annars blir.

Ena poolen, den närmast oss. Med två vattenrushbanor och vattenfall på "baksidan".

Swim up-bar! <3 Simma dit och bara be om en drink och sen simma tillbaka och lägga sig om man ville.

Kan tyckas vara störande, men var rätt kul och kolla på flygplanen och gissa vad det var. Man såg ju direkt om det var TUI flygplan ( dem blåa fritidsresor planen! )

The red sea. Inte speciellt rött, vääldigt turkost och fint faktiskt!

Tyvärr gick solen ner ganska fort. Men gick att ligga tills sista sekund, om man inte badade, då kunde det bli lite kyligt då man inte torkade så fort.

Myspysit. Man ser även Sun¤Rise skylten. Ett palats är vad det är!

Var sådana här "lyx"/gammeldax möbler i hela stora receptionen ( receptionsarean var GRYMT stor! ). Så det var lite palatsigt/roalty aktigt. :)

Matstället - grillades något nytt varje kväll, beroende på tema. Inte många som satt där under morgon och lunch bufféerna, men man vill inte gärna sitta i 35 grader stekande sol..!

Kameeel! :D    och en rolig gubbe, hihi.

Lågvatten - Javisst! Då kunde man se små små små snäckdjur (krabbor/kräftor  eller något i den stilen.. )

Loooovely water!!!!

Eftermiddags mys vid poolbaren och i solen, sååååå underbart!!!

Efter en dusch så sprang Matte och hämtade en varsin drink, så satt vi och myste på terassen. Också heeelt underbart!

Skön bränna på skulderbladen.. ;)

Chill med ett glas cola ( eller vad vi nu drack.. ) efter dagens bravader. ( Vilket var, som varje dag, sol och bad och äta och dricka och bara leva gott! )

Provade på lite windsurfing. Fick en snabblektion av en egyptier som var sååå engagerad, sen vare ut och prova på. Fick inte göra mycket alls. Åkte lite, vände, åkte tillbaka. Det var ungefär det.. Men nu vet man hur det funkar! :)

Grått hår vare ja... haha.

Entré

Dom sålde mycket skinn och läder, är en sådan vara som är billigare i Egypten än Sverige.

Jag och älsk köpte en varsin fake tröja, Ed Hardy vs. Dolce & Gabbana ( har faktiskt på mig den nu, första gången!! Haha )

Såååååå himla vidrigt!!! Men var bara en gång vi såg dom. Personalen skötte om stället så himla bra! Sprejade där dem såg myror och skrubbade varje dag alla "gångar" och torkade av alla blanka kanter vid rummens terraser och ställde tillrätta stolarna varje gång dem gick förbi också, städarna iallafall. Var bara ödlor vi såg flera gånger. :)

Åt på asiatiska en gång, eller åt och åt... vi båda mådde piss. Jag blev så sjuukt illamående när jag satt, så gick ut och...

..lade mig här flera gånger för att inte vräka ur mig något på golvet i restaurangen. Vore ju lagomt trevligt sådär ;D Var sjukt mysigt och skönt och ligga här, lite läskigt dock! Så vi bad om att få ett bord ute, försökte äta lite av den SJUKT starka maten och gick sedan till rummet, eller jag gjorde. Matte - som inte mådde lika piss som jag - tog sig upp till "main restaurant" och hämtade...

..mackor och smör till mig, så man kunde få i sig något iallafall!!
Mysigt värre må jag säga att det var! :D Så himla skönt att få slänga av sig kläderna och mysa ner under täcket när man mår pyton.

Och så vare ju dem där ödlorna.. hihi.

Turkooost!

Sen åkte vi lite båt... en LITEN båt...

Stannade vid nån annan strand.. var tvungen att hoppa av. Var varmt och började redan bli åksjuk ( mådde ju fortfarande inte helt hundra.. )

Med en sådan sjuuuk sjösjuka fick vi äääntligen hoppa på en lite större båt, fortsätta må illa, låg ner ett tag ( det mådde jag faktiskt bättre av?! ) sen tog det ett tag, men fick tillslut hoppa i flytvästar och något snyggt skärp runt låren och grejer, för att sedan hoppa upp på bakrekanten av båten, knäpptes fast och for snabbt iväg bakåt, hihi. Sen slog min mardröm in, jag behövde spy!!! DÄR UPPE I LUFTEN!! Men skönt nog hade jag inget att spy, Matte trodde att jag svalt så mycket luft under sjösjukan, så det fanns inget att spy. Var sådan häärlig känsla i övrigt att göra det här. Vattnet och utsikten var OTROOOLIG och det var bara så härligt, samtidigt lite läskigt, att flyga över båter och bryggor och allt möjligt. Men att se vart alla små och lite större rev var, det var så coolt!

Helt otrooliga på att göra "frukt och grönt-konst"!

Den här får avsluta. Från bussen på väg till flygplatsen. Var inte roligaste miljön utanför hotellet. I närheten av flygplatsen var det "trashigt" och kändes så oorganiserat eller vad man ska säga. Öken och torrt iallafall, så Egypten var som man trodde, haha.

Nuuu har det här tagit flera timmar ( med matlagning och ätning emellan ), så nu blir det blåsningen och sen filmen A lot like love. Godnatt sötnosar!

ÅÅH va kuuuuul! :D

lördag den 30:e jan @ 12:43

Åh va kul!
Sitter och pratar med en gammal klasskompis som jag inte träffat på flera år, att åka utomlands. Så vi har helt plötsligt bestämt att vi ska dra på en FiraStudenten-resa efter studenten! Något billigt och sista minuten bara, AS-KALAS!
Skit kul om vi blir jätte många!!

hoho, jag kan inte skriva nu. Då blir det för virrigt. Är helt uppe i varv! ;)

Ska nog försöka orka mig ner till Lidl och köpa ägg och margarin och äpplen så jag kan baka och mumsa på något gott!

Kreta, a lovely island!

torsdag den 5:e nov @ 16:39

Utsikt från terassen

Myspys. Promenad längs stranden.

NU är det en ny dag och semester-veckan är på gång på riktigt!
Den här bilden är tagen innifrån (med öppna dörrar) från fotänden av sängen. Helt underbart!

Mm-hmm!!

Sådärja.
Nu har ni fått lite försmak på min Kreta vistelse. Det är rätt drygt o lägga ut bilder, så orkar inte mer just nu. OCh så är det ju faktiskt One tree hill på tv, grymt bra serie!

Men återkommer efteråt, om jag kommer ihåg att göra det. ;)